May 3, 2013

nonoi, yaya and the buddies.

semalam borak dengan nonoi. its good to have a friend like him, supportive. suka tengok dia dengan ehemehem. inoi suka suruh aku simpan rahsia. haih. haha no worries! aku doa the best for you.

semalam borak-borak pasal our becoming trip aku pun cerita lah all out about my feeling.. one thing about him, aku rasa macam borak dengan seseorang yang dah lama kenal. its a warm conversation i can tell you.

"kalau betul minat, buat lah dengan bersungguh-sungguh. jangan separuh jalan"

truth to be told, i really need an advice. aku jenis orang yang kena selalu bermuhasabah. tapi muhasabah antara diri sendiri dan orang lain amatlah berbeza. dalam kesibukan kerja, aku mengaku banyak benda yang aku tak ambil tahu. tertutama diri sendiri. aku selalu online guna handphone tapi sekadar scroll atas dan bawah. banyak masa ditumpukan pada kerja dan kawan-kawan yang selalu ada di whatsapp sahaja. selebihnya aku suka buat hal sendiri. apa dia? entahlah...

its a relief to have a lengthy conversation w someone like him, more like a sudden brother to me. we just met only for 2 times tapi ukhuwahfillah yang Allah redhai, Alhamdulillah kami boleh get along even we rarely meet w one another sebab aku jarang ikut dorang hiking dah sekarang ni. slow kan sikit aktiviti nak stabilkan ekonomi hahaha gituuuuuu macam manifesto.

theres lot more but the one that leave the most warming sentimental value was the above. jzkk ya akhi! dalam sempoi-sempoi kita, kalau jaga hubungan dengan Allah, habblumminannas~ ;) sedar tak sedar dah masuk bulan 5. rindu sangat nak ber-outdoor. sabar ye kasut, sabar ye beg, kita stabilkan apa yang perlu. tahun depan nak backpack kannnnn. kumpul duit banyak-banyak hokeh.


"kalau aku kan nad, kalau aku kata aku nak buat A, aku akan buat sampai aku dapat A. jangan layan perasaan-perasaan yang mengganggu tu. u can do it!"




xiexie!

1 comment:

ghost said...

untuk melakukan apa yang au mau lakukan, kau perlukan keberanian terlebih dahulu. semuanya bermula dengan keberanian. macam backpacking gak, tanpa keberanian, kau takkan sanggup lakukannya.

semoga berhasil