October 16, 2015

Impian kecil

Dulu aku selalu impikan bilik yang umpama hotel. U know, yang langsir panjang berjela sampai ke lantai, lampu tidur, bilik yang sejuk, langsir dua layer. Haha. What a childish dreams. Yelah, aku bukan orang senang pun. Dinding bilik pun nak terkopak. Haha but Alhamdulillah, Allah has granted my wish. Sebenarnya banyak dah Dia bagi apa yang aku mintak DULU. Yang aku sendiri pun dah lupa apa yang pernah aku mintak. But He IS the Almighty. Maha Besar, Maha Pemurah, Maha Penyayang.

Now i have the chance to sleep in my own bedroom with my own husband, the man i love the most and on top of everything he is more than i ever expected. I thought i want someone matured, who can guide me so well in everything. Actually, i never put high expectation on someone. The last time i did, he left me. And now already married to his first love. Jodoh kan, nak kata apa. Betul lah, manusia hanya merancang, Allah dah pun tentukan.

Aku sebenarnya bukan impikan curtain panjang tu kat bilik je, malahan kat seluruh rumah where I can hang em all. Alhamdulillah setelah berhabisan beratusan ringgit di IKEA dapat la aku lunaskan hajat aku. TAPI, raya tahun ni tak tukar langsir pun. Aje gila nak tuko beratus untuk langsir je?
So i decided to change em only on next year raya haha. Banyak je impian lain yang aku dah ada sejak sebelum kahwin lagi. Sebagai contoh nak pakai laminated floor, nak sembur epoxy kat lantai dapur dan tandas dan tak lupa juga untuk renovate rumah tu bagi besar sikit. Sekarang ni Alhamdulillah sangat selesa untuk duduk berdua.

Eh rasanya dah lama sangat tak menaip panjang macamni. Selalu bebel dekat suami je huhu sape suruh jadi suami saya. Kan dah mendapat hehe

Nak cerita hal impian ni takkan habis. Sebenarnya takde lah kecil mana impian aku ni. Dreams are unlimited. You can choose whatever you want to dreams of at no charge! Aku pernah je berangan nak ada bilik tidur yang berlantaikan kolam yang ada ikan emas berenang-renang. Best kan ada bilik yang ada biasan cahaya terpecah di air? I can feel it now.. Tapi segan la bila nak make love hahaha kidding!

Okaylah, almost lunch hour. Jahatkan guna masa kerja to write my story? Humm, now im at site i dont think it would be a fault for me to use my free time doing whatever i love.

Xo!

No comments: