June 23, 2013

hi.

hi.

kesian blog ni selalu ditinggalkan. sorry blog. aku dah tak in sangat dengan social network. sekarang banyak real network je. terutama kat office haha lepastu balik rumah, tidur. macam takde life. tapi apa boleh buat, dah kerja banyak dekat office. tapi, ada jugak lah yang aku tahan mata taknak tidur awal, (berlatih untuk lepas kawin nanti. konon-konon la. practice kan makes perfect. hahaha) running man pun dah lama tak tengok. rindu pulak kat gary oppa! haha.

bila tulis blog, mesti takde benda lain kan nak tulis. mesti pasal life aku secara am nya. takde benda baru pun. macam tu je. cuma sibuk sikit sebab banyak projek baru. and new launching soon. rindu jugak nak belajar sebenarnya tapi takpelah aku kena penuhkan plan aku ni dulu.. oh ye, sekarang ni tiba-tiba gila nak tengok cerita saya sebenarnya isteri dia. best sangat. tapi yang tak bestnya sebab dorang bukan suami isteri yang sah. kadang-kadang rasa bersalah pulak rasa perasaan happy sebab tengok cerita tu. macam menggalakkan hubungan tak halal macam tu. lain kali ambil lah orang yang betul-betul dah kawin. baru syok. hati pun lapang je.. yelah, tumpang bahagia tengok orang yang dah halal, bahagia.

sebenarnya banyak betul life plan. tapi macam biasalah bukan semua boleh dipenuhi serentak. jadi, utamakan yang utama.

kadang-kadang aku rasa nak buat baik atau berbaik balik dengan orang-orang yang ada masalah dengan aku atau pernah ada masalah dengan aku samada sebab aku atau sebab dia.. tapi kadang-kadang tu bisikan syaitan kuat betul menghasut supaya manusia benci membenci. tak nafikan, aku masih lagi membenci orang-orang tu. tapi bila fikir-fikir balik, apa aku dapat kalau membenci? lagipun membenci tu bukan kuasa aku.. aku manusia biasa, orang-orang tu manusia biasa, kami semua bawah kuasa Allah. menjadi seorang yang pemaaf tu lagi besar pahalanya.. setiap orang ada bahagian masing-masing.. tapi sebagai manusia biasa, memang susah nak lupakan semua benda yang menyakitkan hati aku dulu.. takpelah, pelan-pelan.. Allah Maha Adil.. semoga kami semua bakal berbaik semula seperti dulu.. insyaAllah. moga boleh masuk syurga sama-sama dengan izin Nya.


jerebu teruk betul sekarang ni. Allah, sakit kepala, pedih kulit muka.. haih. takpelah, ujian untuk semua manusia. semoga sentiasa redha.

oklah, maghrib dah.




xoxo!

No comments: